BAR, QR COD, će MORATI da ima SVAKI proizvod

289

 

PinterestFacebookTwitter

Od 31. januara ovo će MORATI da ima SVAKI proizvod

Svi proizvodi u maloprodaji od 31. januara moraju da imaju bar-kod ili kju-ar kod, što je do sada bila samo mogućnost, kažu u Ministarstvu trgovine. To je utvrđeno odredbom Zakona o trgovini koja se odnosi na deklaraciju, a čija primena počinje 31. januara.

Načelnik Odeljenja za trgovinu i razvoj konkurencije u Ministarstvu trgovine Željko Rakić kaže za Tanjug da tu nema nikakvih drastičnih promena.

„Od 31. januara postoji obaveza, ranije je bila mogućnost da pored osnovnih podataka na deklaraciji, kao što je naziv proizvoda, vrsta proizvoda, proizvođač i slično, bude navedena i neka mašinski čitljiva oznaka kao što je recimo barkod ili kju-ar kod”, rekao je Rakić.

Zakon o trgovini počeo je da se primenjuje pre šest meseci, a Rakić objašnjava da je ostavljen prelazni period samo za početak primene odredbe o deklaraciji koja se odnosi na obavezu da roba bude označena mašinski čitljivom oznakom.

„Ostavili smo prelazni period samo za ovu odredbu od nekih šest meseci kako bi proizvođači, odnosno trgovci mogli da se pripreme za ovu novinu”, rekao je Rakić.

Objasnio je da su mašinski čitljive oznake vrlo zgodne kao sredstvo da se prati roba i da se njom manipuliše, jer smanjuje troškove manipulacije, a ujedno je i lakša sledljivost same robe.

„Možete i kao potrošač sami da instalirate aplikaciju na vašem pametnom telefonu i da onda skenirate bar-kod i vidite odakle je taj proizvod, da nađete osnovne podatke o tom proizvodu ili neku drugu mašinski čitljivu oznaku kao što je kju-ar kod”, kaže Rakić.

Naveo je da, po Zakonu o trgovini, deklaracija mora da sadrži naziv proizvoda, vrstu, model, tip, količinu, u zavisnosti od prirode robe.

Najavio je da će tržišni inspektori kontrolisati poštovanje zakona, a da Tržišna inspekcije radi u skladu sa planovima, a i po prijavama potrošača.

 

Autor bizlife.rs/ Izvor: Politika, Tanjug  Foto: Pixabay

 

Novi Zakon je uveo i obavezu da roba u maloprodaji bude označena mašinski čitljiviom oznakama, poput bar-koda

U skladu sa usvojenim   Zakonom  o trgovini (“Sl. glasnik RS”, br. 52/2019 – dalje: Zakon ) kao i u skladu sa odredbom člana 34. stav 1. Zakona, roba u trgovini na malo mora da ima deklaraciju koja sadrži podatke:

  • o nazivu i vrsti robe;
  •  tipu i modelu u skladu sa prirodom robe;
  •  količini izraženoj u jedinici mere ili komadu u skladu sa svojstvima robe;
  •  poslovnom imenu proizvođača; 
  • za robu iz uvoza poslovnom imenu uvoznika i zemlji proizvodnje;  

Proizvođač, odnosno za robu iz uvoza uvoznik, dužan je da snabde robu deklaracijom sa tačnim podacima iz stava 1. ovog člana. 

Deklaracija mora da se istakne uočljivo na jedan od sledećih načina: 

  • na robi ili na njenom pakovanju ; 
  • neposredno pored robe na mestu prodaje; 
  • u katalogu ili drugom materijalu sa ponudom te robe koji je besplatno dostupan potrošačima na prodajnom mestu.

Odredbom člana 34. stav 8. Zakona, propisano je da roba pored deklaracije koja sadrži navedene podatke  mora biti označena mašinski čitljivom oznakom (GTIN identifikacijom, QR kodom i dr.). 

Svi proizvodi u maloprodaji od 31. januara moraju da imaju mašinski čitljivu oznaku , kao što je  bar-kod ili kju-ar kod.

Autor Infoknjigovodja.com

 

Kako stvoriti besplatni QR kod

Ne trebaju vam sve dodatne funkcije praćenja ili značajka dinamičkog koda? Ako samo trebate besplatno napraviti brzi QR kod, preporučujemo da provjerite QRCode Monkey .

QR Code Monkey

QRCode Monkey

 

Šta Čini Lep Osmeh 😁 Ostavlja Nezaboravan Prvi Utisak

 

QR COD

KAKO SE KORISTI I ZAŠTO SLUŽI QR KOD

qr

QR cod (Quick Response Code) je vrsta dvodimenzionalnog bar koda. Smišljeni su 1994 godine od strane japanske kompanije Denso Wave. Željeli su da stvore univerzalni 2D kod brzog odziva (kratkog vremena skeniranja) a opet, koji može da sadrži velike količine informacija (web adresu, tekstualne podatke, kontakt informacije, mape, linkovanje prema youtube snimku itd).

QR Kodovi kreću da se koriste u štampi, tv reklamama, na bilbordima i plakatima, na svim vrstama proizvoda, vizit kartama, web dizajnu itd. Praktički njihova upotreba je neograničena. Pomoću QR koda možete poslati SMS poruku, pročitati dodatne informacije o proizvodu, učestvovati u nagradnoj igri, posetiti web stranicu itd… Mogućnost posete nekom sajtu je najinteresantnija i najkorisnija primena QR Kodova.

Postavljanjem linka u QR kod omogućavate korisniku da ode direktno na vaš sajt i tamo nađe sve potrebne informacije. Jednostavno na plakat odstampate QR kod, korisnik ga svojim smart telefonom skenira i direktno ide na vaš sajt gde može da vidi dodatne informacije koje zbog fizički ograničenog prostora nisu mogle stati na plakat.

Ovo omogućava jedinstvenu priliku da direktno možete pročitati više o nekom proizvodu, naći najpovoljniju ponudu vezanu za prodaji ili preuzeti novu pesmu omiljenog benda sa njihovog sajta, pogledati snimak spota na youtube. Primena QR koda zavisi samo od toga koliko su kreativni tvorci reklamne kampanje.

Za primenu QR koda prvo morate preuzeti i instalirati aplikaciju (skener) na vaš telefon. Aplikacija je dostupna za iPhone i Android, kao i za starije modele koji koriste Javu.

QR kodovi su jako pouzdani jer poseduju napredne algoritme koji služe za ispravku greške ukoliko dođe do oštećenja nekog dela koda. Odlično su prilagođeni štampi i vizuelno su interesantni . Da ne zaboravimo koliko ćete biti ispred konkurencije ako koristite QR kod na svom reklamnom materijalu ili na svojim proizvodima. Nemate razloga da ih ne koristite, jer ako štampate flajere na primer , zašto onda da nestavite QR kod u neki ćošak flajera. Po podacima Google Trends-a, QR kod beleži konstantan rast broja upita, iz meseca u mesec.

Par saveta kako koristiti QR kodove:

  • Nemojte koristiti QR kodove za web adrese koje nisu optimizovane ili se loše vide na mobilnim uređajima
  • Trudite se da vaš kod vodi direktno na proizvod koji reklamirate, nemojte voditi korisnika na pošetnu web stranu pa da on gubi dragoceno vreme i trazi proizvod.
  • Koristite QR kodove za SMS i E-mail akcije
  • Ako imate besplatan Wi-Fi u vašem prostoru, podatke stavite u QR kod (jako korisno za kafiće i restorane)
  • Koristite QR kodove za najave događaja i pozivnice
  • Koristite ih na vizit kartama – objasnite ljudima da su svi podaci sa vizitke na QR kodu i da mogu samo skeniranjem da dodaju vaš kontakt u svoj imenik
izrada sajta napomena

ZA PRIMENU QR KODA PRVO MORATE PREUZETI I INSTALIRATI APLIKACIJU (SKENER) NA VAŠ TELEFON. APLIKACIJA JE DOSTUPNA ZA IPHONE I ANDROID, KAO I ZA STARIJE MODELE KOJI KORISTE JAVU.

Autor Dpstudio

 

 
Komentari
Loading...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More