Ko su „GASERI“, a ko „FUŠERI“

KO SU „GASERI“, A KO „FUŠERI“ Nove skandalozne podele među decom: Jedni nose patike od 300 evra, drugi su deca čiji roditelji toliko mesečno zarade

 

Termini “gaser” i “fušer” sveprisutniji su u društvu lajk generacije. Ovaj novi vid diskriminacije deli decu na one koji imaju novac i firmiranu garderobu (gaseri) i one čije materijalno stanje ne dozvoljava skupu kupovinu, te fušeri nose jeftinije stvari, često kopije originala.

No, najbolje je čuti objašnjenje ovih termina upravo od nekog ko pripada lajk generaciji.

„Gaseri su u principu klinci iz kraja, kada kažem klinci bukvalno mislim klinci – deca iz kraja koja treba da igraju basket i koja imaju od 12, 13 pa do 20 godina. Gaseri nose skupe stvari i izgasirani su, uvek su namršteni, arogantni, nose brze cvaje i na kratko, češće ćelavo su ošišani. Slušaju baš lošu muziku, od psihodelika do turbo-folka, nezabilazno im je i ono što je sada u trendu, a to su Mili, Jala Brat i Buba Koreli. Imaju patike od 200, 300 evra koje moraju biti marke ‘najki‘ i to obavezno modeli 95.tn ili 97.tn, jer ništa ispod toga nije prihvatljivo. Svi kad-tad propuše, a ovi malo stariji gaseri puše i travu jednom mesečno, samo što to ne kažu već preuveličavaju i hvale se da to rade mnogo češće.

Gaseri nisu uvek iz neke ultramega bogate porodice, najčešće su iz porodica gde roditelje iskreno nije briga za decu, preokupirani su poslom ili svojim životima, pa novcem zamenjuju svoju pažnju detetu. Uvek su namršteni i spremni da se pobiju sa bilo kim, umišljeni su da ‘štite‘ svoj kraj i mršte se svima koji su iz dugog kraja. Važe za najjače face u društvu jer prate taj ‘trending‘. Ne znam kako, ali devojke baš ‘padaju‘ na takve. Gaseri nose trenerke i prozivaju ostale koji su u pantalonama i košuljama. Što je najgore, ni na slavlja poput rođendana ne dolaze normalno obučeni, već je tu ‘najki‘ ili ‘takini‘ trenerka, kačket… Baš onako odudaraju od svega…

Fušeri su klinci čiji roditelji rade za 30.000 ili 40.0000 dinara mesečno, nemaju novac za original stvari, pa kupuju fejk. Na primer, pošto ne mogu da kupe original ‘najki‘ patike, a patike moraju da imaju vazdušni đon, pa makar bile fejk. Za to će potrošiti tri, četiri hiljade dinara, umesto da kupe neku drugu marku, malo jeftiniju i usklade se sa budžetom. U principu, njih gaseri prozivaju, odbačeni su iz društva, ismevani, baš ono nebitni, klinke ih ne gledaju i ne obraćaju pažnju na njih, iako oni možda mogu da pruže mnogo više od gasera koji imaju tri rečenice u glavi koje neprestano ponavljaju.

Takođe, u međusobnoj konverzaciji, gaseri pričaju ono što je u trendu. Jedno vreme to je bilo ‘i sam znaš‘ – to je Janko jutjuber pričao… Zatim imaju uzrečice ‘keva kune‘, ‘lol‘, ‘šaim se‘ – što je Baka Prasetovo.”

Dilema jednog psihologa

– Umesto zaključka, imam dilemu. Da li će digitalna tehnologija kojom suvereno vlada ova generacija omogućiti da prevladaju emocionalne i psihičke teškoće iz realnog sveta? Ili će ih produbiti? Da li će lajk generacija imati dovoljno kompetencija da poveže virtuelni i realni svet? Da li će uspeti da ostvare svoje potencijale i potrebe i obezbede sebi osećanje zadovoljstva sobom i životom – pita se psiholog Marina Nadejin Simić.

Autor  Andriana Janković / Blic.rs